ENGLEZI JEDU ČOBANSKU PITU Najbrži rast cena u Velikoj Britaniji, smrskani avokado na tostu zamenili graškom

Britanci sve više biraju jeftinu hranu.

Britanci usled najbrže stope rasta cena, još od sedamdesetih godina prošlog veka, sve više biraju jeftiniju hranu, kao što je čobanska pita, makarone i krompir iz rerne umesto egzotičnijih jela, dok je smrskani avokado na tostu zamenjen graškom, piše Gardijan.

Posle godine krize, finansijski pritisak promenio je navike kupovine i izbor hrane Engleza, saopštio je lanac britanskih supermarketa Vejtrouz.

Trećina odraslih konzumira nekadašnja omiljene jela, kao što je kijevska piletina, pokazuju podaci godišnjeg izveštaja o hrani i piću.

„Inflacija cena hrane je promenila ne samo način na koji ljudi kupuju, već i način na koji kuvaju i jedu“, rekao je izvršni direktor supermarketa Džejms Bejli, dodajući da Britanci sada biraju jednostavnije obroke.

Usled rastuće krize, smrskani avokado na tostu koji je u godinama pre krize bio omiljen među milenijalcima, zamenio je grašak kao jeftinija i, ekološki gledano, zelenija alternativa, koga UK proizvodi dovoljno da pokrije 90 odsto svojih potreba za njim.

Tokom proteklih 12 meseci, britanski kupci su tragali za akcijama, kupovali više proizvoda domaćih brendova i veća pakovanja kako bi dobili najbolju vrednost, rekli su iz Vejtrouza. Dodaju da su građani Velike Britanije u protekloj godini sve više kupovali zaleđeni pomfrit. Prodaja njihovog najjeftinijeg pomfrita iz asortimana Esential i rebrastog čipsa porasla je za 80 odsto, odnosno 34 odsto.

Ipak, Vejtrouz, ocenjuje da Britanci nisu prilagodili svoju potrošnju na isti način kao tokom finansijske krize 2008, kada su građani sa obroka iz restorana i hrane za poneti prešli na gotova jela.

Međutim, podaci o prodaji u poslednih 12 meseci, pokazali su da su na izbor hrane uticali su i trendovi povezanih sa zdravljem. Tako je rastuće interesovanje za zdravljem creva gurnulo fermentisanu hranu u mejnstrim, sa porastom stope prodaje fermentisanih začina, kiselih krastavaca i soseva za 14 odsto i kimčija za 44 odsto.

Potražnja za bezalkoholnim ili niskoalkoholnim pićima takođe je porasla za gotovo četvrtinu i nastavlja da raste, pri čemu je jedan od 20 ispitanika probao svoje prvo „nolo“ piće ove godine.

Nakon perioda vrtoglavog rasta prodaje (često skupljih) biljnih alternativa za meso i mlečne proizvode, trend je ove godine oslabio, a neki analitičari smatraju da je došao kraj bumu vegana.

Ostavite komentar