JOŠ JEDNA BRZA PRUGA U SRBIJI! Radovi počinju u oktobru

Ovo su mesta koja će povezivati!

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović najavio je danas, tokom vožnje brzom prugom od Beograda do Novog Sada, da će u oktobru početi i izgradnja brze pruge od Beogada do Niša i da je cilj da brzom prugom budu povezana tri najveća grada u Srbiji.

NAJVEĆI PROJEKAT U ISTORIJI SRPSKE ŽELEZNICE
Momirović je istakao da je gradnja brze pruge najveći projekat u istoriji srpske železnice i da su u prethodnom periodu bili značajno pali naši stadardi u železnice i da su stanice bile prazne, ali da je to sada promenjeno.

Momirović je podsetio da se već gradi druga deonica brze pruge kroz Srbiju od Novog Sada do Subotice i da je cilj spajanje sa Budimpeštom.

– Počinjemo vrlo brzo, ove godine, da radimo i deonicu od Beograda do Niša. Cilj je da tri najveća grada budu povezana najkvalitetnijom želenzičkom infrastrukturom u istočnoj Evropi – naveo je Momirović i dodao da će cela brza pruga kroz Srbiju biti gotova u decembru 2024. godine.

Napomenuo je da Mađari malo kasne, ali da će kada i oni završe moći od Beograda do Budimpešte da se stigne za tri sata.

To će biti pravo pridruživanje Srbije EU, dodao je Momirović.

– Ove godine krećemo sa radovima na prvoj deonici od Stalaća do Đunisa između Paraćina i Jagodine i nećemo odustati ni od jednog projekta. To je preduslov da postanemo moderna zemlja – naveo je Momirović.

Ističe da živimo u okolnostima rata na istoku Evrope, ali da nećemo dozvoliti da to ugrozi naše planove, kao i da je cilj da postanemo razvijena zemlja poput Poljske, Češke i Slovačke.

Momirović kaže da i vanrednim okolnostima koje utiču na ekonomiju cele Evrope, Srbija gradi autoputeve i podseća da se gradi autoput ka Crnoj Gori do Duge Poljane, zatim da se spajaju Ruma, Šabac i Loznica, gradi Moravski koridor koji će spojiti koridore 10 i 11, autoput Mira od Niša do Merdara, brza saobraćajnica do Golupca i drugi.

PRVA DEONICA MORAVSKOG KORIDORA DO 14. OKTOBRA
Najavio je da će prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Kruševca od 27 kilometara biti gotovo do 14. oktobra kada se obeležava Dan Kruševca, iako je po ugovoru novembar predviđen kao rok.

Autoput ka Crnoj Gori od Pakovraće do Požege trebalo bi, dodaje, da bude završen do decembra ili februara.

Napominje da je to jako teška deonica pošto je 40 odsto u tunelima i mostovima, kao i da se već radi na deonici od Požege ka Arilju, Ivanjici i Dugoj Poljani.

Na pitanje kada će se radi i poslednji deo od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, kaže da to zavisi i od toga kada će Crna Gora raditi njihov deo od Kolašina do Boljara, pošto nije cilj da se povežemo autoputem sa crnogoroskom granicom već sa Barom, kao i da je naš strateški cilj da se povežemo sa lukom Bar.

Momirović je dodao da je već rekontruisana barska pruga od Resnika do Valjeva i da će se raditi i obnova cele barske pruge do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom.

Ostavite komentar