BRŽE I BOLJE LEČENJE URGENTNIH PACIJENATA Počela da radi centralizovana Platforma za njihovo zbrinjavanje

Prvi pacijenti već se šalju u ustanove kroz ovu Platformu.

Centralizovana Platforma za zbrinjavanje urgentnih stanja koju je razvilo Ministarstvo zdravlja u saradnji sa zdravstvenim ustanovama u Beogradu počela je da radi jutros u 7 sati.

Pomoćnik ministarke zdravlja za digitalizaciju Đuro Radović izjavio je za Tanjug da se prvi pacijenti već šalju u ustanove kroz ovu Platformu.

„Tehnička lica, konkretno implementatori su već na terenu zajedno sa zdravstvenim radnicima i u toku dana će ispratiti kompletan proces. Osim Urgentnog centra, danas su dežurni i KBC „Zemun“ i „Dragiša Mišović“, tako da će svi pacijenti koji budi poslati preko Platforme ići isključivo u ove dežurne ustanove“, kazao je Radović.

Dodao je da od danas preko Platforme počinju da rade UKC Srbije, KBC „Dr Dragiša Mišović“, KBC „Zvezdara“, KBC „Bežanijska kosa“ i KBC „Zemun“, a da će se u narednih 10 dana u projekat uključiti i Institut za ortopediju Banjica i Specijalna bolnica za cerebrovaskularne bolesti „Sveti Sava“.

Druga faza implementacije projekta uključiće i Zavod za urgentnu medicinu Beograd.

„Platforma omogućava efikasniju razmenu medicinske dokumentacije i bržu komunikaciju između hitnih službi, maksimalnu zaštitu podataka, uz bržu dijagnostiku i pravovremeno lečenje i zbrinjavanje pacijenata. To znači da i pre dolaska pacijenta kome je hitno potrebna pomoć, iz jedne u drugu zdravstvenu instituciju, lekari će dobiti informaciju o njemu i njegovom stanju“, naveo je Radović.

Prema njegovim rečima, medicinska dokumentacija se prosleđuje u realnom vremenu, dok se upotrebom SMS notifikacije kod zdravstvenih radnika postiže brža razmena informacija.

„Važno je napomenuti da je na ovaj način komunikacija sigurna i zaštićena“, ističe Radović i navodi da svake godine samo u Beogradu lekari zbrinu više od 250.000 urgentnih stanja.

Ostavite komentar