BUDITE OPREZNI! 10 načina za prevenciju ili odlaganje demencije

10 koraka koje možemo preduzeti u bilo kom uzrastu da smanjimo rizik od demencije

Jednostavne promene načina života u bilo kom uzrastu mogu smanjiti rizik od Alchajmerove bolesti.
Demencija je jedan od vodećih uzroka invaliditeta i smrti među starijim osobama, koji pogađa više od 50 miliona ljudi širom sveta.
Trenutno ne postoji lek za demenciju, ali naučnici su otkrili da se određeni faktori rizika mogu promeniti kroz zdraviji način života.
Redovno vežbanje, ishrana za zdravlje srca i povećane društvene i kognitivne aktivnosti su neki od načina da se značajno smanji rizik od demencije.

Demencija je ključni termin za grupu neizlečivih neuroloških poremećaja, uključujući Alchajmerovu bolest, koju karakteriše kognitivno oštećenje, kao što je gubitak pamćenja i rasuđivanje.
Više od 55 miliona ljudi širom sveta trenutno živi sa demencijom. Naučnici predviđaju da će se ovaj broj utrostručiti do 2050. godine, što znači da ćemo svi poznavati nekoga sa ovim stanjem i neizbežno ćemo postaviti isto pitanje : Šta mogu da promenim u svom životu danas da bih smanjio rizik od demencije?

Nažalost, neki faktori rizika nisu promenljivi. To uključuje starost (više od 22% ljudi starijih od 85 godina u SAD živi sa demencijom), gene (40-65% ljudi sa dijagnozom Alchajmerove bolesti ima gen APOE4) i porodičnu medicinsku istoriju.
Međutim, nedavne naučne studije pokazuju da naš mozak možemo zaštititi od demencije eliminacijom drugih faktora rizika.
Istraživači kažu da ove eliminacije ne moraju biti značajni događaji koji menjaju život. Nikada nije prerano ili prekasno za prevenciju demencije, ali doslednost je ključna.

Evo 10 koraka koje možemo preduzeti u bilo kom uzrastu da smanjimo rizik od demencije.

1. Budite aktivni i redovno vežbajte
2. Pratite ishranu zdravu za srce
3. Prestanite pušiti
4. Ograničite konzumaciju alkohola
5. Bavite se čitanjem i drugim aktivnostima koje zapošljavaju mozak
6. Upravljajte depresijom i anksioznošću
Depresija je uobičajena među onima sa demencijom. Dok neke studije sugerišu da je to jedan od ranih simptoma demencije kod starijih osoba, nekoliko analiza je otkrilo da depresija prethodi demenciji i da dvostruko povećava njen rizik. Slične analize su pokazale da anksioznost takođe povećava rizik od demencije za 57% kod starijih osoba. Lečenje ovih stanja može pomoći u sprečavanju pojave demencije.

7. Budite uključeni u društvo
8. Sprečite povrede glave
Traumatske povrede mozga, obično uzrokovane saobraćajnim nesrećama, izlaganjem vojnim snagama, rekreativnim sportovima i padovima, povezane su sa povećanim rizikom od demencije.

9. Spavajte
Dobijanje 7-8 sati dubokog i regenerativnog sna može biti zaštita od ovih poremećaja.

10. Lečite gubitak sluha

Ostavite komentar