OVE GRICKALICE IZBEGAVAJTE Podižu šećer u krvi i uzrokuju insulinsku rezistenciju

Iako su određene grickalice primamljive, ne znači da su nužno zdrave.

Neke od njih mogu značajno da utiču na naš metabolizam, ali i na celokupno zdravlje, dovodeći do problema poput insulinske rezistencije.

Ove „najgore grickalice“ često su prepune rafinisanih šećera, nezdravih masnoća i prerađenih sastojaka koji podižu nivo šećera u krvi i narušavaju sposobnost našeg tela da reguliše insulin.

Dijetetičarka i nutricionistkinja, Krutika Nanavati, otkrila je dve takve grickalice.

1. Slatke energetske pločice

Nanavati kaže da granola pločice, voćne pločice i ostale slatke energetske pločice, koje se često reklamiraju kao zdrave opcije, možda nemaju toliku nutritivnu vrednost kao što mislimo. Takođe, napominje kako ove prerađene grickalice mogu naškoditi metabolizmu i uzrokovati insulinsku rezistenciju.

„Previše šećera može uzrokovati brze promene nivoa šećera u krvi. To može dovesti do problema s insulinom i insulinske rezistencije. Rafinisane žitarice i veštački zaslađivači mogu dodatno pogoršati ove probleme“, objasnila je dijetetičarka za SheFinds.

2. Krekeri

Prerađeni krekeri, pod šta mogu da spadaju i perece, čips od krompira, kukuruza ili tortilje, obično sadrže rafinisane žitarice, visok udeo natrijuma i nezdrave masti. Nanavati upozorava: „Slično slatkim grickalicama, krekeri napravljeni od rafinisanih žitarica nemaju vlakana i mogu uzrokovati skokove šećera u krvi“, prenosi Index.hr.

Dodaje da konzumacija prekomerne količine natrijuma može dovesti do zadržavanja vode i visokog krvnog pritiska te opterećuje metabolizam. „Nezdrave masti, kao što su delimično hidrogenisana ulja koja se nalaze u krekerima, podstiču upalu i mogu oštetiti zdravlje creva te da utiče na metabolizam“, zaključila je nutricionistkinja.

 

Ostavite komentar